sunnuntai 14. helmikuuta 2016

Langanvärjäystä ja ystävänpäiväjuttuja

Tuli yhtäkkiä pakottava tarve värjätä lankaa. Joten tuumasta toimeen siis.
Langat vyyhdille ja elintarvikevärit kattilaan porisemaan. 
Mukavaa ja helppoa. Ja kovin koukuttavaa.

(toinen satsi on tänä aamuna värjätty Kool aid-mehuväreillä, mutta niistä lisää, kun ovat kuivuneet)


Tässä kuvassa langat ovat vyyhdillä kuivumisen jälkeen. Ihania värejä! 
Langat Maijaa, Jannea ja 7 veljestä


Kerälläkin näyttävät kovin herkullisilta.



Tämä karkkiväri oli pakko jo saada puikoille. Tulossa Olga-sukat.

Vähän aikaa sitten osallistuin Ystävänpäivän sukkavaihtoon.
 Eli tehtiin sukat ja lähetettiin ne saadulle ystävälle ja joku toinen teki sukat minulle.


Itse tein ystäväni toiveväreistä sydänsukat, joista en sitten valmiina muistanut tietenkään ottaa kuvaa. 
No, tästä näkee idean ja sopivat ja mieluisat olivat.


Itse sain näin hienot palmikkosukat, jotka olen ottanut jo tietenkin käyttöön. 
Ovat ihanan lämpimät ja taidokkaasti tehdyt. Minulla tuskin riittäisi hermot tällaisia tehdä.
Kiitos villasukkaystäväni!


Tein vielä toiset sukat ystävänpäiväteemalla, koska Prinsessa halusi viedä opettajalleen ystävänpäivälahjan :)

Olen minä vähän ommellutkin, sillä meillä oli ompelulanit. 
Eli ompelua koko päivä ihanien ystävien seurassa. Kiitos vielä Johanna ja Eve!
Minulla ei ollut mitään valmiiksi leikattuina, joten en saanut kovin suurta määrää vaatteita valmiiksi. 
Kolme lasten paitaa kuitenkin valmistui ja yksi puolivalmiiksi asti.
Taisin enemmän keskittyä juttelemiseen ja syömiseen :)


Pikaisen kuvan ehdin räpsäistä paidoista, kunnes ne vietiin saman tien käsistä. 
Olivat mieluisat, vaikka kummallekin vielä isoja. 

Muutoin meillä on harrastettu pakkasten ja vesisateiden jälkeen perus talviasioita, kuten esimerkiksi lumikenkäjuoksua :)



Hyvää ystävänpäivää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti